Besök Sjöfartsmuseet

Den 4 Oktober 2024

Välkommen till Sjöfartsmuseet Akvariet, Karl Johansgatan 1-3, Göteborg den 4 oktober klockan 11.30.
Vi får en guidad visning av det renoverade Sjöfartsmuseet Akvariet, som nyligen utsågs till årets museum i Sverige!
Vi träffas i entrén strax före 11.30. Visningen tar drygt en timma. Därefter finns tid för egna upptäckter i museet. Efter besöket kan de som vill följa med till en närbelägen Thairestaurang där det serveras en god lunchbuffé cirka kl 14.
Entréavgifter och kostnad för visning står pensionärsföreningen för men lunchen betalar var och en på plats. Anmälan senast 26 september till ifpensionvast@gmail.com.
Var vänlig att i anmälan ange om du önskar äta lunch, så att vi kan meddela restaurangen hur många vi blir. Spårvagnslinjerna 3, 9 och 11 stannar i närheten av museet.
Hälsningar från styrelsen i Ifs Pensionärsförening Väst.