Hälsa på hos Bellman

På Urvädersgränd 3 den 6 november.

Välkomna att följa med på en visning med guide och vissångare i Bellmanhuset den 6 november klockan 13.00. Här bodde Carl Michael Bellman under åren 1770 – 1774 och här skrev han merparten av Fredmans Epistlar. Huset ägs idag av Ordenssällskapet Par Bricole.

Vi får höra om Carl Michael Bellmans liv och musik, om husets historia och om Stockholm på 1700-talet. Sångaren bjuder på smakprov ur Bellmans rika produktion av epistlar och sånger.

Visningen tar cirka 90 minuter och om man är kaffesugen efteråt, finns många konditorier i närheten att besöka på egen hand.

Den här visningen bjuder vi på, dvs det är gratis för If-pensionär, för medföljande är kostnaden 100 kr.

Anmäl dig till Barbro Rydberg senast onsdag den 30 oktober!

Telefon: 070 335 9617

Din anmälan är bindande efter den senaste anmälningsdagen. Du får en bekräftelse från oss när vi mottagit din anmälan.

Välkomna!

PS! Besök gärna vår hemsida och se foton från tidigare aktiviteter, www.medlem.ifpensionarsforening.se