Pubkväll

Välkommen till en pubafton i cafeterian utanför matsalen på B15 den 22 September.

Som vanligt kan du köpa vin och öl samt något att äta. Denna gång erbjuder vi en varm macka, en Croque madam, till ett pris av 100 kr. Mackan betalar du dock i förskott till Pensionärsföreningens bankgiro 241-2898.

Denna kväll får du lyssna på Eva-Karin Gyllenberg då hon berättar om och visar bilder från sin bok Svenska Kvinnliga Pionjärer. Kvinnorna har alla något gemensamt. De har kämpat med en jävla anamma. Eva-Karin är allmänreporter med fokus på Stockholm. Hon har en återkommande frågespalt i Dagens Nyheter, skrivit flera böcker om huvudstaden och är något av en quizmästare.

Nu är hon aktuell med boken Svenska Kvinnliga Pionjärer som lyfter 40 unika kvinnor från den svenska historien.

Anmäl dig till Börje Granath senast torsdagen den 15 september och ange då också om du vill äta en god Croque madam.
E-post: ost@ifpensionarsforening.se

Din anmälan är bindande efter den sista anmälningsdagen. Du får en bekräftelse från oss när vi mottagit din anmälan.
Väl mött till en intressant och trevlig pubafton!

1 Kommentar on “Pubkväll