Moderna museet

Tisdagen den 7 november kl. 14.00

Moderna museet är ett av Europas finaste museum för modern konst och dess samlingar omfattar ca 6 000 målningar och skulpturer, ca 25 000 akvareller, teckningar och grafiska blad och ca. 100 000 fotografier. Man är dessutom världsledande vad gäller nordisk modern konst.

Man har nu ur sina samlingar satt ihop en utställning som man kallar Rosa segel-svensk modernism som innehåller flertalet av dåtidens svenska konstnärer såsom Hjertén, Grünewald, Ragnar Sandberg m.fl.

Föreningen inbjuder till visningen på museet tisdagen den 7 november kl. 14.00. Vi träffas i foajén en kvart innan, d.v.s. 13.45

Evenemanget kostar 100 kr för medlem och 180 kr för icke medlem.

Föreningen bjuder på visningen och efterföljande fika i museets trevliga café.

Sista medlemsdag tillika betalningsdag är den 31 oktober. Efter detta datum kan tyvärr ingen återbetalning ske. Du betalar dock först när du fått besked från oss om att du kommer med på visningen.

Anmäl dig till Jan Hartford, mobil 072-235 27 67 eller e-post ost@ifpensionarsforening.se

Mycket välkomna till en spännande konstvisning.

P.S. Glöm inte att boka in föreningens julfest den 7 december. Vi kan utlova god mat och dryck och trevlig underhållning. Hoppas verkligen att du kommer.