Vårresa till Birka

Torsdagen den 23 maj

När Sverige är som vackrast ordnar föreningen en härlig båtresa genom natursköna områden till ett av Sveriges kulturarv, tillika världsarv nämligen Birka. Resan går av stapeln torsdagen den 23 maj.

Båten avgår från Klara Mälarstrand kl. 09.30, men man kan kliva på båten vid flera olika platser. Den angör Nya Kungshatt kl.10.00, Jungfrusund kl.10.10, Vårby kl.10.20 och Rastaholm kl.11.00. Vill man åka från någon av dessa bryggor måste man fälla ner semaforen samt meddela Jan Hartford.

Resan kostar 350 kr för medlem och 700 kr för medföljande. I detta pris ingår båtresan, guidning på Birka, inträde på museet samt lunch.

Ombord på båten finns också servering.

Planeringen är att vi först går på den guidade vandringen för att därefter intaga en förhoppningsvis välsmakande lunch. Denna kommer alltså att intagas runt kl. 13.00.

Föreningen har bokat 25 platser. Senaste anmälningsdag tillika betalningsdag är den 16 maj.

Föreningen meddelar om du kommit med eller inte.

Anmäl dig till Jan Hartford, mobil 072-235 27 67 eller e-post ost@ifpensionarsforening.se