Information Slussenprojektet

Tisdagen den 25 April kl 13.45 träffas vi i Slussenrummet vid Södermalmstorg och får under ledning av en guide bland annat information om varför Slussen byggt om, hur det kommer att bli när det är färdigt, vilka tekniska utmaningar som finns och vad platsen Slussen spelar för roll i ett växande Stockholm.

Utställningen om Slussen ombyggnad och den framtida Slussen ger en närmare inblick i projektet. Du får under ledning av guide bland annat information om varför Slussen byggs om, hur det kommer bli när det är färdigt, vilka tekniska utmaningar som finns och vad platsen Slussen spelar för roll i ett växande Stockholm. Här får du möjlighet att vandra runt i framtida Slussen i VR och se den i vår 3D-modell.

Utanför utställningslokalen finns också en utsiktsplats öppen för allmänheten. Från utsiktsplatsen kommer besökarna närmare arbetsområdet och får en överblick över de arbeten som pågår.

Vi samlas 13.45 utanför Södermalmstorg 4, Slussenrummet.

Anmäl dig till Pia Eriksson senast den 18 april.

Telefon: 070 5081971

Max 20 deltagare.

Obs att anmälan är bindande efter sista anmälningsdag.

Det kan vara flera medlemmar som står i kö för att delta.

Det är därför viktigt att du meddelar om du får förhinder, efter det  att du har anmält dig.