Ihop med Skandia

Torsdag den 12 oktober kl. 12.00 samlas vi på Mölndalsvägen 37. (Sista anmälningsdag torsdag den 5 oktober.)

Jubileumsutställningen i Göteborg.
Utställningen invigdes den 8 maj 1923 av kung Gustav V. Den arrangerades för att högtidlighålla stadens 300-årsjubileum som visserligen inträffade 1921 men som fördröjdes till 1923.
Vid detta tillfälle grundades bl. a Konstmuseet, Botaniska Trädgården och Liseberg.
Patrik Källström (administratör på Liseberg) kommer och berättar för oss.

Efter föredraget serveras något att äta till en kostnad av 60 kr. Vin kostar 15 kr/glas.
Samma pris gäller för If-medlem och anhörig/vän.

Torsdag den 16 november kl. 12.00 samling på Mölndalsvägen 37. (Sista anmälningsdag torsdag den 9 november.)
Katastrofer som Skandia Väster varit inblandad i.
Missa inte tillfället att höra vår egen Bertil Brandt berätta och visa bilder från några stora katastrofer, till
exempel Tuveraset m fl.

Samma pris gäller för If-medlem och anhörig/vän.

För båda ovanstående aktiviteter gäller följande:
Anmälan till görs till Agneta Andersson, helst via e-mail agnetalouise@gmail.com, men det
går också bra via sms till mobil 0730– 77 91 53 eller via telefon 031 – 45 98 72.